• Hvem skaper verdiene? 

      Killie, Kristin (Chronicle; Kronikk, 2015-11-28)
    • Hvem skaper verdiene? 

      Killie, Kristin (Chronicle; Kronikk, 2015-11-28)
    • 'I are in New York’: om tilegnelsen av samsvarsbøyning i engelsk blant innlærere med norskspråklig bakgrunn 

      Killie, Kristin (Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2021-07-02)
      Artikkelen diskuterer tilegnelsen av samsvarsbøyning (mellom subjekt og verbal) ved be i engelsk blant 12–13- og 15–16-åringer med norsk språkbakgrunn. Det legges fram data fra the Corpus of Young Learner Language som tyder på at en del 12–13-åringer overgeneraliserer formen are i presens, mens innlærere fra begge aldersgrupper overgeneraliserer was i preteritum. Mens overgeneraliseringa av are ...
    • ‘I are in New York’: Om tilegnelsen av samsvarsbøyning i engelsk blant innlærere med norskspråklig bakgrunn 

      Killie, Kristin (Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2021-07)
      Artikkelen diskuterer tilegnelsen av samsvarsbøyning (mellom subjekt og verbal) ved be i engelsk blant 12–13- og 15–16-åringer med norsk språkbakgrunn. Det legges fram data fra the Corpus of Young Learner Language som tyder på at en del 12–13-åringer overgeneraliserer formen are i presens, mens innlærere fra begge aldersgrupper overgeneraliserer was i preteritum. Mens overgeneraliseringa av are ...
    • Seriously, where do illocutionary adverbs come from? 

      Haumann, Dagmar; Killie, Kristin (Chapter; Bokkapittel, 2023-12-22)
      This chapter reports on a corpus-based reappraisal of the two main hypotheses about the development of (content-related) illocutionary adverbs from lexically related narrow-scope readings: The reanalysis hypothesis, which relies on contexts in which the adverb is ambiguous between a narrow-scope and an illocutionary reading (bridging contexts), and the ellipsis analysis, which relies on structural ...
    • Stative adverbs in English. A study of adverbial productivity and orientation 

      Killie, Kristin (Doctoral thesis; Doktorgradsavhandling, 2000-12-02)
      The study maps the development of a new class of adverbs in English, i.e. 'stative physical adverbs' of the type -ly, e.g. redly and massively. Such adverbs are claimed to be ungrammatical; however, the data show that this is no longer the case, but that English has changed with regard to this point of the grammar. The study includes an analysis of the linguistic context in which the corpus adverbs ...